Cookie beleid v.v. Ulftse Boys

De website van v.v. Ulftse Boys is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Google analytics Toestaan Niet toestaan

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

Terugkoppeling Algemene Ledenvergadering 23 november 2017

24 november 2017 16:45


In de Algemene leden vergadering zijn diverse onderwerpen de revue gepasseerd. Belangrijke mededelingen/besluiten die zijn genomen: het boekjaar 2016-2017 is met een positief saldo afgesloten, de begroting voor het huidige seizoen is sluitend en het bestuur heeft van ALV toestemming gekregen om een huurcontract te mogen afsluiten met Kinderopvang Humanitas.

Voorzitter Frans te Pas opende de vergadering. De agendapunten Algemeen Jaarverslag 2016-2017, Financieel Jaarverslag 2016-2017 en Begroting 2017-2018 werden in een redelijk vlot tempo behandeld, mede door de duidelijke toelichtingen van de secretaris en penningmeester. Samengevat kan worden vermeld dat het boekjaar 2016-2017 met een positief saldo is afgesloten en dat de begroting voor seizoen 2017-2018 sluitend is. Wel geeft de voorzitter aan dat de kosten voor beheer en onderhoud van het complex de komende jaren zullen toenemen.

Na de bestuursverkiezing, waarbij Frans als voorzitter werd herkozen en Renéé Horstik-Lavalaye als nieuw bestuurslid werd verwelkomd, (lees hier) werden nog enkele bestuurlijke onderwerpen belicht. De volgende zaken kwamen aan de orde:

Huurcontract ten behoeve van BSO Superstoer van Kinderopvang Humanitas

De voorzitter heeft aan de ALV formeel toestemming gevraagd een huurcontract te mogen afsluiten met Kinderopvang Humanitas. De ALV heeft hieraan haar goedkeuring verleend.      De reden voor dit agendapunt is gelegen in het feit dat Kinderopvang Humanitas het verzoek bij het bestuur heeft neergelegd om een deel van ons complex te mogen huren t.b.v. de huisvesting van een nieuw op te richten buitenschoolse opvang “BSO Superstoer”. Het betreft een opvang van 3 dagen in de week voor een groepsgrootte van gemiddeld 10-12 kinderen, veelal in de leeftijd van de bovenbouwgroep (10-12 jaar) die zullen worden begeleid door personeel van Kinderopvang Humanitas. De ruimten die men wil huren betreft de bestuurskamer en de ruimte die in het verlengde daarvan ligt, afgebakend door de flexibele afscheidingsscherm. Inmiddels is een rapportage van de uitgevoerde veiligheidskeuringen opgeleverd. Er zullen wel een paar aanpassingen moeten worden doorgevoerd.

Het bestuur is positief over het verzoek van Kinderopvang Humanitas: met deze constructie geven we als vereniging invulling aan het vergroten van de maatschappelijke betekenis voor de samenleving, maken we multifunctioneel gebruik van ons complex en levert het inkomsten op, zonder dat onze basisactiviteiten daaronder te lijden hebben. De ALV heeft te kennen gegeven deze mening te delen en heeft het bestuur goedkeuring gegeven om het huurcontract af te sluiten.

Procedure Verklaring omtrent het gedrag (VOG) en Vertrouwenspersoon

In de vorige ALV is medegedeeld dat we als vereniging van al onze vrijwilligers die een link hebben met de jeugdafdeling een VOG willen hebben. De procedures zijn ingezet, maar kenden een langer traject dan verwacht. Sinds vorige week hebben we van ministerie van Veiligheid en Justitie de erkenning gekregen om formeel te kunnen starten om de desbetreffende vrijwilligers een gratis VOG aan te laten vragen. De bestuursleden zullen als eerste deze procedure doorlopen en daarna volgen de overige vrijwilligers. Ook is een vertrouwenspersoon aangesteld: Marcel Bruisschaart. Hij zal zich in de komende periode nader voorstellen.

Aanleg voorziening digitale betaling in de kantine

De verwachting is dat op korte termijn voorzieningen zijn aangelegd waardoor het mogelijk is om in de kantine te betalen via een pin-automaat.

Na deze punten volgde de rondvraag, waar één lid gebruik van heeft gemaakt. Onder dankzegging naar de aanwezige leden, sloot Frans te Pas, de vergadering rond de klok van 22.00 uur.

Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!