Cookie beleid v.v. Ulftse Boys

De website van v.v. Ulftse Boys is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Google analytics Toestaan Niet toestaan

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

Belangrijk: nieuw Corona-protocol voor 't Oerseveld

21 augustus 2020 22:30


In april van dit jaar is een Corona-protocol voor ons complex ’t Oerseveld opgesteld toen we op beperkte schaal weer gebruik mochten maken van de voetbalvelden. Naar aanleiding van de aangescherpte richtlijnen die het kabinet op 6 augustus jl. heeft afgekondigd, is het Corona-protocol geldend op/voor het complex ’t Oerseveld, weer aangepast.

Hieronder volgen de belangrijkste maatregelen en richtlijnen die betrekking hebben op het gebruik van de kleedkamers/douches, gedragingen tijdens de wedstrijd, het gebruik van de kantine en het buitenterras alsmede de regels voor vervoer in geval van uitwedstrijden. Het volledige protocol kun je via onderstaande link inzien. 

1200px-PDF_file_icon.svg.png

Hieronder volgen de belangrijkste regels:

  • Belangrijkste regel is dat voor personen van 18 jaar en ouder geldt dat ze 1,5 meter afstand houden ten opzichte van andere volwassenen, die niet tot hun gezinssituatie behoren.
    Deze regel geldt altijd, ook op ons complex, zowel in een binnenruimte (kleedkamer, ballenhok, bestuurskamer, kantine, toilettengroep, etc.) alsmede in de buitenruimte (langs de lijn/in de tribune, op het buitenterras, etc). De enige uitzondering van de 1,5 meter afstand betreft de situatie waarbij men actief deelneemt aan een trainingsactiviteit dan wel aan een wedstrijdactiviteit.
  • Voor personen van 17 jaar en jonger geldt dat ze 1,5 meter afstand houden ten opzichte van andere volwassenen, die niet tot hun gezinssituatie behoren. Zij hoeven geen afstand te houden ten opzichte van leeftijdsgenoten en jonger.
  • Voor kinderen van 12 jaar en jonger gelden geen afstandsbeperkingen.

Richtlijnen kleedkamers en doucheruimten:

  • Ouders/verzorgers van jeugdspelers en overige toeschouwers hebben geen toegang tot de ruimten op de begane grond van ons gebouwencomplex (tenzij sprake is van een incident).
  • In de gang die toegang geeft tot de kleedkamers hanteren we geen looplijnen. Wel geldt: betreed en verlaat het kleedkamergebouw gefaseerd en niet met meerdere teams tegelijk.
  • Laat ramen in de kleedkamers open staan, dit bevordert de natuurlijke ventilatie.
  • Jeugdspelers hoeven in de kleedkamer geen rekening te houden met de 1,5 meter. Alleen de begeleiding dient hier rekening mee te houden, mochten ze zich in de kleedkamer bevinden.
  • Ten einde de richtlijn om 1,5 meter afstand te houden (bij 18 jaar en ouder), ook in kleedkamers in acht te kunnen nemen, geldt voor seniorenteams de volgende maatregelen/verplichtingen:
    • Elk team krijgt tijdens trainingsdagen 1 kleedkamer
    • Indien mogelijk, wordt tijdens wedstrijddagen een 2e kleedkamer ter beschikking gesteld.
    • Tijdens trainingen komt iedereen in trainingskleren op complex, zodat het verblijf in de kleedruimte zo kortstondig mogelijk is.
    • Tijdens thuiswedstrijden komt iedereen in de (vooraf uitgereikte) wedstrijdtenues, zodat het verblijf in de kleedruimte zo kortstondig mogelijk is.
    • Na een training of wedstrijd geschiedt het douchen in shifts; er mogen niet meer dan 8 personen tegelijk in één kleedkamer aanwezig zijn (inclusief trainers/begeleiding) en per douchecel maximaal 2 personen tegelijk.
    • De personen die moeten wachten op hun omkleed/douchemoment, doen dit buiten, op de verharding ter hoogte van de toegang kleedruimte, richting het trainingsveld en nemen daarbij de 1,5 meter afstand in acht.
    • Een ieder draagt zorg voor het wassen van zijn eigen warmloop/wedstrijdtenue.

      Voor jeugdteams gelden geen maatregelen met betrekking tot aankleden/omkleden en het verschijnen in wedstrijdkleding. Overigens wordt het wel wenselijk gevonden als ook jeugdleden zoveel als mogelijk in trainingskleding tijdens trainingsmomenten verschijnen, opdat het verblijf in de kleedkamer zo kort mogelijk is. Thuis douchen heeft ook de voorkeur boven douchen in kleedkamers van ons complex, maar het is geen verplichting.

Richtlijnen bij de wedstrijden:

Spelers, trainers en leiders (18 jaar en ouder)

  • Teams betreden en verlaten gefaseerd het veld
  • De pasjescontrole vindt altijd buiten plaats, op het veld.
  • Op het veld geldt tijdens de wedstrijd de 1,5 meter regel niet. Daarbuiten geldt het 1,5 meter afstand houden wel.
    • bij het warmlopen, langs de lijn en in de dug-out;
    • vóór de wedstrijd, tijdens de rust en direct na de wedstrijd.
  • Vermijd als trainer/begeleider en (reserve)speler geforceerd stemgebruik zoals schreeuwen;
  • Omhelzen, handen schudden en het geven van o.a. highfives is niet toegestaan.

Toeschouwers:

  • Houden rond het veld en op de tribune 1,5 meter afstand tot elkaar; op de omheining en in de tribune zijn markeringen aangebracht die 1,5 meter afstand aangeven.
  • Spreekkoren aanheffen of zingen en schreeuwen bij wedstrijden is niet toegestaan;

Richtlijnen sportkantine:

  • De maximale bezetting in de kantine bedraagt 56 personen, exclusief horeca-personeel.
  • De kantine is vooralsnog enkel geopend tijdens trainingsavond (donderdagavond) voor (steunende) leden en vrijwilligers. Op wedstrijddagen maken we gebruik van een buitenterras.
  • Tijdens openstellingstijd kantine gaan we werken met een roulatie-systeem tussen de teams die de kantine mogen bezoeken, zodat we kunnen sturen op het maximaal aantal aanwezige personen in de kantine. De communicatie van deze roulatie lijst geschiedt vanuit TC richting de trainers/leiders van de desbetreffende teams. De trainers/leiders communiceren deze lijst met hun teamleden.
  • Er is een specifieke in- en uitgang gecreëerd die staat aangegeven met pijlen. Gebruikers van de kantine dienen zich te houden aan deze looprichting.
  • In de kantine zijn zitplekken gecreëerd volgens de richtlijnen van RIVM/overheid. Bij het verblijf binnen de sportkantine is het verplicht om van een stoel gebruik te maken. Het is niet toegestaan om in de kantine te blijven staan.
  • Er mag niet met de in de kantine neergezette tafels en stoelen worden geschoven.
  • Wij vragen u bij het bestellen bij voorkeur te betalen met PIN-pas of UB-pas
  • Bij het bestellen en afhalen vragen we ook om rekening te houden met 1,5 meter afstand mocht er gewacht moeten worden in de rij. Hiervoor zijn lijnen aangebracht op de vloer.
  • Laat zoveel mogelijk één persoon van het team de bestelling doen en afhalen

Richtlijnen vervoer:

  • Kom, voor zover mogelijk, met eigen vervoer naar het sportcomplex.
  • In geval van een uitwedstrijd: zorg dat je – als je 13 jaar en ouder bent - een mondkapje bij je hebt om deze te dragen bij vervoer naar (oefen)wedstrijden en weer terug naar ons complex, als dit vervoer met een auto geschiedt.

    De overheid raadt aan dat, bij een gezamenlijk gebruik van een auto, iedereen van 13 jaar en ouder die niet tot hetzelfde huishouden behoren, een mondkapje draagt. Ouders/spelers moeten hier zelf voor zorgen. Wil je geen mondkapje dragen, zorg dan zelf voor vervoer naar een wedstrijd (in overleg met de trainer/leider).

Als bestuur en als mens, vragen wij alle gebruikers van ons complex om dit protocol te volgen en in acht te nemen, in het belang van de gezondheid van jezelf, van je kinderen/gezin alsmede in belang van alle vrijwilligers en gebruikers van ons complex.

Laten we met elkaar zorgen voor het goede verloop tijdens de trainingen, wedstrijden en bijeenkomsten op sportcomplex ’t Oerseveld. Wijs elkaar dan ook op het naleven van alle gestelde maatregelen en spreek elkaar aan wanneer deze onvoldoende worden nageleefd.

Tot slot wensen we iedereen heel veel voetbalplezier in het nieuwe voetbalseizoen toe en hopen bovenal dat iedereen gezond blijft.

Met sportieve groet,
Het bestuur

Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!