Google analytics Toestaan Niet toestaan

Facebook Toestaan Niet toestaan

Terugkoppeling Algemene Ledenvergadering 22 november 2018

23 november 2018 15:15

In de Algemene leden vergadering (ALV) zijn diverse onderwerpen de revue gepasseerd. Belangrijke mededelingen/besluiten die zijn genomen: het boekjaar 2017-2018 is met een klein negatief saldo afgesloten, de begroting voor het huidige seizoen is sluitend en met ingang van 1 januari 2019 worden op het complex rookvrije zones ingesteld.

Vice-voorzitter Marc Sollman opende de vergadering. Hij gaf eerst een toelichting op de gezondheidsituatie van voorzitter Frans te Pas (lees bericht hier).

De agendapunten Algemeen Jaarverslag 2017-2018, Financieel Jaarverslag 2017-2018 en Begroting 2018-2019 werden in een redelijk vlot tempo behandeld, mede door de duidelijke toelichtingen van de secretaris en penningmeester. Samengevat kan worden vermeld dat het boekjaar 2017-2018 met een klein negatief saldo is afgesloten en dat de begroting voor seizoen 2018-2019 sluitend is. Wel blijkt uit de toelichting dat de kosten voor energie vanwege hogere belastingtarieven alsmede de kosten voor beheer en onderhoud van het complex de komende jaren zullen toenemen.

Na de bestuursverkiezing, waarbij Linda Migchelbrink en Wilbert Haverdil als bestuursleden werden herkozen en Gerard Wijnia als nieuw bestuurslid werd verwelkomd
(lees hier), werden nog enkele (bestuurlijke) onderwerpen belicht:

PIN-automaat in werking

De vice-voorzitter deelt aan ALV mee dat sinds vandaag in de kantine het mogelijk is om elektronisch te betalen. Deze voorziening was een lang gekoesterde wens van het kantinepersoneel maar ook een noodzakelijke voorziening gelet op de toenemende vraag hiernaar. Er waren nodige hobbels te nemen maar deze week is de kassa en pin-automaat geïnstalleerd en kunnen we er gebruik van maken.

Verhoging contributie

Elk jaar wordt de contributie verhoogd op basis van de afgesproken indexering die wordt toegepast. Vanaf 2017 zijn de contributies niet aangepast maar vanaf 1 januari 2019 zal de contributie met een klein percentage worden verhoogd. Deze beslissing is genomen omdat bepaalde kostenposten, ook gerelateerd aan voetbaltechnische zaken, toenemen.

Instellen rookvrije zones

Het bestuur heeft, gelet op de landelijke tendens om veilige en gezonde sportcomplexen te creëren – besloten om per 1 januari 2019 ons complex voor een groot deel rookvrij te maken (lees bericht hier). Dit betekent dat op enkele locaties mag worden gerookt. De zones waar mag worden gerookt zullen aan de hand van borden en markeringen duidelijk worden gemaakt voor alle bezoekers van ons complex. Het bestuur vindt dat we als vereniging de gezondheid en veiligheid van alle leden maar met name die van de jeugd binnen ons complex moeten borgen. Daarbij spreekt het bestuur de verwachting uit dat elk lid dit streven hoog op zijn persoonlijke agenda heeft staan en zich houdt aan deze beslissing en deze regel actief uitdraagt richting anderen.

Na deze punten volgde de rondvraag, waar enkele leden gebruik van hebben gemaakt. Onder dankzegging aan de aanwezige leden, sloot Marc Sollman, de vergadering rond de klok van 22.00 uur.

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!